Na Palachovy poslední dopisy jsem byl nejen já zvědavý

19. ledna 2019 v 21:21 | pavel |  Politika



.


.




Dnes na Václavském náměstí.

.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 fidorka fidorka | 19. ledna 2019 v 23:31 | Reagovat

Musela to byť hrôza. Bohužiaľ až o dvadsať rokov pochopili ľudia, vlastne až ďalšia generácia jeho rovesníkov, čo im svojím činom chcel povedať. :-|

2 Čerf Čerf | E-mail | Web | 20. ledna 2019 v 2:08 | Reagovat

Byl jsem se na Václaváku podívat kolem půlnoci, protože jsem si chtěl připomenout tenhle nesmírně silný čin. Tzv. Palachova týdne v roce 89 jsem se na Václaváku a v přilehlých ulicích účastnil a jsem moc rád, že to vlastně byl právě Palachův odkaz, který bývalému režimu jako první opravdu zásadně nalomil vaz.

3 Jarka Jarka | Web | 20. ledna 2019 v 7:42 | Reagovat

Jsem ráda, že jsme se z minulého režimu vymanili a určitě tomu pomohl i Palachův čin, ale sebeobětování se mi nelíbí...

4 Em Age Em Age | Web | 20. ledna 2019 v 8:42 | Reagovat

Myslím, že projevit nesouhlas lze i jiným způsobem než sebevraždou. :-|

5 Leri Goodness Leri Goodness | Web | 20. ledna 2019 v 11:17 | Reagovat

[4]: Také mám ten pocit...

6 padesatka padesatka | E-mail | Web | 20. ledna 2019 v 11:27 | Reagovat

Tak na tohle jsem už neměla koule.

7 padesatka padesatka | E-mail | Web | 20. ledna 2019 v 11:30 | Reagovat

[1]: No, já si vždycky vzpomenu v souvislosti se smrtí Honzy Palacha na Káju Gotta (a fakt nevím proč) a jeho projev při podpisu Anticharty hudebníky. A blila bych a brečela zároveň. A čím jsem starší, obojí mi připadá hroznější.

8 padesatka padesatka | E-mail | Web | 20. ledna 2019 v 11:31 | Reagovat

[4]: Souhlasím.

9 Chudobka 1970 Chudobka 1970 | Web | 20. ledna 2019 v 21:01 | Reagovat

Je děsivé, k čemu dokáže státní režim dohnat člověka...

10 matka matka | 20. ledna 2019 v 22:33 | Reagovat

Jako že ....
Možná to nevíte, ale já chodím za světlem a za sebou nechávám jen stín....

No, tehdy psali dějiny vítězové, dnes je píší zase jiní vítězové a za X let již lidé nebudou vědět, jak to tehdy bylo. Z busty, co se možná zachová, pravdu nezjistí, že zastavené světlo zanechává stín,...

11 pavel pavel | 21. ledna 2019 v 3:17 | Reagovat

[3]: Taky si  myslím

12 pavel pavel | 21. ledna 2019 v 3:18 | Reagovat

[4]: Taky bych řekl.

13 pavel pavel | 21. ledna 2019 v 3:19 | Reagovat

[2]: Taky jsem byl kdysi na na průvodu.

14 pavel pavel | 21. ledna 2019 v 3:21 | Reagovat

[7]: A při demonstracích v roce 89 se vetřel i na balkon.

15 Jan Turon Jan Turon | E-mail | Web | 21. ledna 2019 v 6:27 | Reagovat

Zajímavé ze jsou tyto poslední dopisy vystaveny...

16 Jan Turon Jan Turon | E-mail | Web | 21. ledna 2019 v 6:38 | Reagovat

[10]: V alespoň jakžtakž demokratickém státě mohou psát dějiny i porazazeni... Tak vyšly paměti Strougala a Jakese, ústav pro soudobé dějiny vydal rozhovory s bývalým okresním tajemník, Karel Sys rok 1989 očima poražených...

17 padesatka padesatka | E-mail | Web | 21. ledna 2019 v 7:07 | Reagovat

[14]: Taky z toho Karla Kryla málem kleplo, když se tam zezadu procpal.

18 Čerf Čerf | E-mail | Web | 21. ledna 2019 v 9:31 | Reagovat

[10]: Jsem moc rád, že se tehdejším vítězům tento skutek z dějin vymazat nepodařilo, i když se o to snažili všemi silovými prostředky. A pro srovnání dřívějšího a nynějšího přístupu, které se dá tak šikovně vtěsnat do jednoho zjednodušujícího úsloví, doporučuji přečíst si např. "dvouknihu" Vítězové? Poražení? uspořádanou Miroslavem Vaňkem a Pavlem Urbáškem, kde je zachycený pohled na normalizaci různýma očima lidí z obou táborů. Možná pak určitý rozdíl v "psaní dějin vítězi" zaregistrujete.

19 matka matka | 21. ledna 2019 v 14:12 | Reagovat

[16]:

[18]:

Za X let (beru z hlediska věčnosti) o tom i onom již nikdo nebude vědět nic.

ad. oba tábory - dovolte, abych se mírně pousmála, totiž přebíhání z tábora do tábora zde na téměř dědině bylo fakt úsměvné, jak byli lidé pro pár šupů ochotni jít zpět do lůna matky přírody, totiž omyl, do lůna KSČ, když pominulo "uvolnění" a nastala opět "normalizace" a posléze po r. 1989 do lůna podnikatelských aktivit,... Jako sorry, růžový brejle jsou maskou, falší. Nestojím o to číst cizí divadýlko o tomto tématu. Žila jsem tehdy, potom i dnes. A nemíním bloncat od rantlu k rantlu, "podepisovat", co nechci,...
Jo a trošku jiný to mohlo být v Praze, Ostravě a tu na dědinách, kde lidé pracující třeba v dolech, na poli,... neměli čas věnovat se (polykám vulgaritu), která v konečném důsledku nic nezměnila. A r. 1989? Kdyby to na východě vládnoucí Moskva a u nás vládnoucí Praha nepustila z otěží, žádný převrat (sametová revoluce) by neměl šanci na úspěch. Taková je realita z mýho přízemního hlediska.

20 Čerf Čerf | E-mail | Web | 21. ledna 2019 v 19:52 | Reagovat

[19]: Nestojíte? Tak tedy nestojíte. Vaše věc. Jen ukazuji rozdíly, které jsou myslím, docela zjevné, protože nemám rád takové ty paušalizující řeči typu "dyť vono je to vlastně stejný jako kdysi".

Ano, s předposlední větou úplně souhlasím. O to líp je vidět, jak ten systém internacionáního nevolnictví fungoval a jak se všechno rozsypalo, když si panstvo vzalo na pár let volno. A dodávám svůj osobní názor: Zaplaťpánbůh! :-)

21 matka matka | 22. ledna 2019 v 1:04 | Reagovat

[20]:Pane, nesmysl. Stejný jako kdysi to tedy rozhodně není. Ale - v mnohém zajisté ano. Příklad? V době Pražského jara byla zajisté z různých postů (i v ND) zbavena funkcí řada lidí, na jejichž místa se dostali jiní lidé. Ovšem v době normalizace se dělo totéž, a nomenklaturní kádři byli vráceni, aby po r. 1989 byli opět z funkcí odvoláni. Tož se to hezky točí, pořád dokola. Potomek jednoho takového nomenklaturního kádra by měl ještě žít v Dobřichovicích. Jestli v době, kdy měl funkci, škodil, nebo udělal něco dobrého třeba i pro ty, kdo nesměli veřejně tvořit? Svědkové již dávno zemřeli. Ale jedno vím naprosto jistě - ze scény odešel s hlavou vztyčenou s tím, že každý, kdo jej kritizuje, nechť nejprve vytvoří jednu sebemenší tvůrčí věc, pak ať mu káže morálku.
A jak píši - za X let již stejně nebude možné zjistit, jak se co skutečně stalo. Ony totiž růžový brejličky klamou, pokud přímo nelžou.
Jejich zkušenost není má, není tedy na mne osobně přenositelná....

22 matka matka | 22. ledna 2019 v 22:23 | Reagovat

[20]: Nešel mi včera vložit komentář a již jsem ho zapomněla.

23 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 23. ledna 2019 v 21:12 | Reagovat

[4]:
On neprojevoval nesouhlas, on tím burcoval proti netečnosti.

24 Sova Sova | Web | 29. ledna 2019 v 10:49 | Reagovat

Nedávno jsem četla zajímavý rozhovor s jeho dávným přítelem, který se snažil vyvracet některé věci, které kolem jeho osobnosti kolují.

25 pavel pavel | Web | 30. ledna 2019 v 12:19 | Reagovat

[24]: Ahoj, mám problémy s tím rébusem u tebe. Nedostal jsem se k tomu abych ti tam napsal. :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama